3.20.2010

GRAND ESSENTIALS of happiness

The Grand essentials of happiness are: something to do, something to love, and something to hope for.
Allan K. Chalmers

Here is my answer to those who are questioning my smile. I think I have all the GRAND ESSENTIALS of happiness. I couldn't ask for more in this life and if given a chance to do things all over again, I would still choose to live the life I am living right now (plus a little addition).

Heto ang mga dahilan kung balik maaliwalas ang ngiti ng inyong abang lingkod:


SOMETHING TO DO:

Sa dami ng dapat at pwede kong gawin, di nakapagtatakang masaya ako. Minsang nga lang nagiging dahilan siya for me to feel otherwise but still it gives me a reason to wake up early and sleep late. So, being busy is not a bad idea after all. With my job, friends to keep up with, up coming schooling and a family to take care off, I have my hands full. But they are the reason for my living and being. Masaya ako na may ginagawa ako for the people I care the most.

Sa isang interview:

Panel: What can you do for the community?
Me: Love the people around me. My family and friends.
Panel: Could you please explain.
Me: I think it is more noble to love the people around you than to embrace the whole world. Taking care of them is SOMETHING I should do. If I can't show my care and love to those who made me who I am now, I think I wouldn't be able to do it to the whole world.
Panel: The award goes to you! (lol)


SOMETHING TO LOVE:

Di kailangan romantic ang usapan pag love ang topic. Minsan okay na tayo sa tawa with family, kulitan with friends, biruan with your team, idle times sa work, food trip, movie marathon. Pero OPO, masaya ako na may bonus ako sa buhay. Di kailangang kapantay nang expectation mo ang pagmamahal na natatangap mo, at least may dahilan para tumawa ka mag isa, ang ngumiti sa simpleng text message at pangungumusta. Tama na yun para sa akin. Tama na ang isang IKAW.


SOMETHING TO HOPE FOR:

Marami akong gustong gawin, marami akong gustong tapusin. Sa dami ng dapat at hindi dapat para sa akin nalilito pa ako kung ano ang next move. Nagiisip ako kung dapat ba, kelan ba at kung tama ba. Sa ngayon, masaya ako kasi alam ko may pupuntahan ang lahat ng ito.

3 comments:

Felchie said...

happy because of a text message?;)

Felchie said...

happy because of a text message?:D

hoshi said...

well i agree ako sa philosiphy na ito.

ang true happiness ay yung may reason ka at nandoon ka sa bagay na nagbibigay sa iyo ng buhay.

ganda. naka-relate ako.